|
Internacionalizace podnikatelských aktivit MSP
Straka, Jakub ; Sato, Alexej (vedoucí práce) ; Komrska, Jan (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku internacionalizace podnikatelských aktivit malých a středních podniků (MSP). Cílem práce je zjistit, zda jsou české MSP schopné zapojit se do mezinárodního obchodního prostředí, jakým způsobem toho mohou docílit a zda je jim za tímto účelem poskytována dostatečná podpora. Teoretická část práce popisuje pojem malé a střední podniky, jeho specifika, význam a vývoj sektoru MSP v ČR. Dalším předmětem jsou pak konkrétní aspekty internacionalizace a úroveň poskytované podpory MSP na území ČR. Hlavním smyslem praktické části realizované formou polostrukturovaného rozhovoru s majitelem firmy Simplejohn, s.r.o. je podpořit závěry z teoretické části.
|
|
Podpora malého a středního podnikání v zemích Visegradské čtyřky
Daňková, Michaela ; Němečková, Iveta (vedoucí práce) ; Hinčica, Vít (oponent)
Tato práce je zaměřena na podporu malého a středního podnikání (MSP) v zemích Visegrádské čtyřky (V4), tj. v České republice, Slovenské republice, Polsku a Maďarsku v letech 2007 -- 2013. Práce analyzuje stav podpory podnikání MSP v jednotlivých zemích V4 v tomto období, jež zahrnuje charakteristiku stavu MSP, instituce zajišťující podporu a jednotlivé programy podpory. Na tuto část práce navazuje SWOT analýza systémů podpory v jednotlivých zemích, která je druhou částí této práce. V závěrečné kapitole se věnuji praktické aplikaci pomoci MSP v zemích V4 a to na příkladu pomoci státu podnikatelům zasaženým při povodních v červnu 2013. Práce podává komplexní pohled na problematiku podpory MSP v zemích V4 a umožňuje detailní pochopení pozice a významu malých a středních podniků na národní, ale i mezinárodní úrovni.
|
|
Možnosti vstupu firmy na zahraniční trh
SKLENÁŘOVÁ, Tereza
Bakalářská práce na téma Možnosti vstupu firmy na zahraniční trh byla zpracována pro firmu Ledenický nábytek výrobní družstvo, která zpracovává dřevo a vyrábí nábytek z masivu. Cílem této bakalářské práce bylo provedení analýzy možnosti vstupu firmy na potencionální zahraniční trh a zjistit nejvhodnější strategie pro vstup na zahraniční trh. S pomocí informací z Pest analyzy, byl vybrán nejvhodnější potencionální trh pro vstup. Na základě situační analýzy byla vybrána nejvhodnější strategie pro vstup.
|